,

Puddingi z rabarbarem i sosem custard {sezon rabarbarowy}

21:06


Przyznam szczerze, że kiedy przychodzi kwiecień w kalendarzu, odliczam dni do pojawienia się zielonych szparagów, rabarbaru i truskawek, potem czekam na pyszne kolorowe pomidory, wiśnie i czarne porzeczki.
Chyba zauważycie, że uwielbiam wszystko co kwaśne i wcale nie dosładzam sobie tych owoców, wręcz przeciwnie większość spożywam na surowo. Nareszcie, doczekałam się i jem do oporu, aż mi się znudzi, ale to chyba nigdy nie nastąpi...

Do tych puddingów użyłam sosu z proszku firmy Birds do kupienia w Kuchniach Świata lub lepszych delikatesach. Na sytuacje awaryjne i ekspresowe zawsze mam opakowanie tego sosu. Sos można również przygotować samemu z żółtek. Ja jednak tak się stęskniłam za rabarbarem że wszystko musi być zrobione na 10 biegu, więc do roboty...Sezon rabarbarowy uważam za otwarty!

PUDDING Z RABARBAREM I SOSEM CUSTARD
{6 porcji, przepis zmodyfikowany z mojej ulubionej książki "Jamie Oliver w domu"}

400 g rabarbaru pokrojonego w kawałki
80 g brązowego cukru trzcinowego + 2-3 łyżki
25 g miękkiego masła
6 ciastek pełnoziarnistych
150 g gotowego sosu custard + trochę do podania
1 żółtko
3 białka
1 łyżeczka mąki pszennej
sól morska
6 kokilek 

Nastaw piekarnik na 180 stopni i wstaw płaska blachę aby sie rozgrzała.
Wrzuć rabarbar i 80 g cukru do rondla i gotuj przez 10 min na wolnym ogniu, ostudź. W tym czasie posmaruj kokilki masłem, rozbij ciasteczka na pył i wysyp każda kokilkę ciasteczkami.
Na dno kokilki wylej po łyżce zimnego duszonego rabarbaru a resztę wymieszaj ze 150 g sosu custard, żółtkiem i maką. 
W czystej misce  lub mikserem stacjonarnym ubij białka ze szczyptą soli, następnie dodaj 2-3 łyżki cukru i ubij na sztywno mikserem na najwyższych obrotach. Ostrożnie przekładaj mieszając z masą rabarbarową, następnie rozłóż do kokilek, wyrównaj wierz.
Wyjmij blachę z piekarnika i ustaw na niej kokilki. Piecz 18-20 min, az będą rumiane. Podawaj z sosem custard, pokruszonymi ciasteczkami. Deser rabarbarowy gotowy :)




You Might Also Like

0 komentarze

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Popular Posts

Blog Archive